FIBER BIRU

Friday, August 6, 2010

Sambungan Pimpin Siswa

Nak dipendekkan cerita dari post yg sebelumnya yg telah pendek tu.

Keesokkan harinya, ada program survival cooking.
Memasak menggunakan bahan alam semula jadi. Ayam pun masih fresh. Kena sembelih sendiri.
Hah, aku tak lepas sembelih ayam... Dah jadi bangkai ayam tu...
Shazmil2.... camne nk jd ketua keluarga nie.
Papepun aku akan cuba tuk sembelih ayam dengan sempurna selepas ini.


Lepas dah siap masakan kumpulan aku tu. Hidangan untuk fasilitator disediakan untuk memberikan markah.

Tp, kumpulan yg mendapat tempat adalah dari company Alpha sahaja.

Hah, lupa lak nk cte.

Dalam kem tu, kami dipecahkan kepada company dan dipecahkan kepada platun.
1 company 3 platun.

Company Alpha, Bravo and Charlie.

So, ada Alpha 1-3, Bravo 1-3, Charlie 1-3

Ok, sambung balek cte td.

Selepas tamat program survival cooking tu. Ada program jungle trekking lak.
Program nie, amat tak memenatkan. Tak adventure langsung.. hehe.

Ada yg beri pandangan, program jungle trekking nie sesuai tuk budak sekolah jer.
Kami mahukan lebih advance lagi.
Dalam jungle trekking tu. Ada masuk sungai lak. Merentasi sungai yg deras tetapi cetek.

Mmmg best. Dah la sejuk, pastu deras. Kalo leh, aku nk wat 10 kali.. Hehe.

Pergi ke sebelah malam lak. Kami diberikan tugasan lakonan dari gambar2 yg diberikan.
Lakonan ini tak berapa menarik. Sebab, kebanyakan platun tidak mempunyai idea yg bernas.
Tp, ada gak platun yg pandai menarik minat penonton.

Pada hari terakhir, tak banyak aktiviti yg dilakukan. Amat rileks pada hari itu.
Dan aktiviti yg terkahir adalah, mengenakan denda kepada fasilitator yg telah mengenakan kami.
Ada yg disuruh menari, scout jump dan bermacam lagi.

Kesimpulannya, Program Pimpin Siswa ini tidak memenatkan aku. Tetapi telah membuatkan aku berasa letih dan aku banyak menghabiskan masa untuk tidur selepas balek dari program tu.

p/s sorry pasal tak update blog nie. tu la, tido je kejenya. nantikan cerita tuk post yg akan datang

No comments: